Prezent la un seminar pe tema infrastructurii, ministrul Dan Șova i-a îndemnat marți pe subalternii săi de la CNADNR să spună, în intervențiile lor, care sunt impedimentele pe care le întâmpină în construcția de autostrăzi.
„Doamna directoare Renata Bendeac o să vă arate un studiu de caz despre ce înseamnă să realizezi un tronson de autostradă, când te întâlnești cu cuibul de barză, cu peștera cu lilieci, când trebuie să treacă urșii, când un ministru semnează din greșeală Natura 2000 peste un tronson de autostradă gata licitat și toate problemele. Poate le prezentați și cum ne-am întâlnit cu un cimitir ilegal pe tronsonul de autostradă. Toate sunt aventuri administrative care nu sunt foarte plăcute, sunt comice când le prezinți retrospectiv după ce le-ai rezolvat”, a declarat marți ministrul Transporturilor, Dan Șova.
În opinia lui, „inaugurarea unui tronson de autostradă este echivalentă cu o victorie pe frontul de război”.
Premierul Victor Ponta a declarat, în decembrie anul trecut, că subtraversările pentru urși care vor fi construite pe tronsonul de autostradă Lugoj-Deva vor costa Guvernul între 30 și 32 de milioane de euro.
„S-a dat avizul de mediu (pentru Lugoj-Deva n.n.). Pentru cunoștința dumneavoastră, o să ne coste vreo 30 de milioane de euro subtraversările pentru urși. Dumneavoastră puteți să zâmbiți, eu nu pot să zâmbesc, dar asta e realitatea. Da, trebuie să facem niște subtraversări, costă vreo 30, 32 de milioane de euro toate acele lucrări”, a spus Ponta jurnaliștilor în decembrie anul trecut.
În luna septembrie, Ponta a declarat că tronsonul de autostradă din regiunea Deva finanțat din fonduri UE nu poate fi făcut pentru că nu are aviz de mediu, deoarece nu s-a luat în calcul proiectarea unei subtraversări ecologice pentru urși.
„Nu reușim să semnăm, pe bani europeni, un tronson de autostradă în regiunea Deva pentru că n-am făcut subtraversarea pentru urși. Probabil că pare comic, dar nu e nimic comic în chestia asta. Nu avem avizul de mediu pentru că trebuie să facem o subtraversare ecologică pentru urși. Iubesc urșii, iubesc toate animalele, dar trebuie să facem și autostrăzi ca oamenii să trăiască în țara asta, să nu mai moară pe drumuri în accidente de mașină, să putem să ne dezvoltăm economic, să facem niște lucruri ca să ne folosim țara asta bogată, să ne-o folosim bine, păstrând în același timp cât mai mult din natură”, a spus primul-ministru.
În plus, ministrul Dan Șova a acuzat marți „presiuni politice” la care ar fi fost supuși angajați din CNADNR înainte de venirea USL la guvernare, un alt motiv pentru care aceștia nu și-ar fi putut îndeplini corespunzător obligațiile de serviciu și nu s-ar fi putut ocupa de atragerea de fonduri europene pentru construcția de autostrăzi. „Dacă CNADNR va fi lăsată să lucreze vă asigur că vom avea și autostrăzi”, a spus Șova, care a lăudat apoi pe actualul șef al CNADNR, Narcis Neaga, dar și pe fostul director general al CNADNR, Mircea Pop, care au reușit să scurteze procedurile de atribuire a contractelor.